Leidse Onderwijsprijs

Maandag kreeg ik bij de indrukwekkende Dies plechtigheid van Roeland Stolk, de voorzitter van de Leidse Studentenraad (LSr), namens de LSr de Leidse Onderwijsprijs.

In zijn krachtige speech benoemde Roeland hoe de relatie tussen studenten en wetenschap 'symbiotisch' kan worden als er een goede docent in het spel is. "Dit is wat kan en moet gebeuren in de collegezaal. De docent laat de studenten de stof echt voelen. Je voelt niet alleen dat je het begint te begrijpen, maar ook dat je in staat bent om een bijdrage te leveren, en dat er nog zoveel te ontdekken valt."


Mooi verwoord hoe het idealiter zou kunnen zijn en absoluut om naar te streven!



Ik voel mij enorm vereerd met deze prijs. Dank aan de LSr: Roeland Stolk, Roel Bolsius, Ivo Bronstring, Gerrald vd Bunt, Irene Cenni, Kathrin Egger, Daan Elders, Mirjam Maas, Stefan Pack, Annelot Prins en Tom Witteveen (= ook één van mijn JVT-collegae van het 3e jaar geneeskunde!).


En natuurlijk dank aan de studenten geneeskunde die mij hebben voorgedragen. Afgelopen zomer was het al zo prachtig de Prof. G.J. Tammelingprijs van jullie te krijgen en nu dit.


Een prijs van jullie - de studenten - is echt machtig motiverend.


Nieuwsbrief over de Dies en Leidse Onderwijsprijs .

Eerder in CC over de Dies.

Febr '10

.

Geen opmerkingen: