SING FOR INSIGHT

Bij het nadenken over je toekomst past ook dat je jezelf wat beter leert kennen. Ter inspiratie bied ik je 11 liedjes van de SEED (Songs for Elementary Emotional Development) serie. Deze liedjes pogen kinderen op een luchtige wijze bewust te maken van hun persoonlijkheid, gedrag en positie in gezin en groep. Ze zijn gebaseerd op de leerschool van psychotherapeut Adler (1870-1937; ‘individual psychologie’) en gericht op 'Understanding Misbehavior' en 'Understanding Yourself' … doe er je voordeel mee...

Attention: "I believe that I belong when everyone notices me."
No I Won't: "No I won't, you can't make me"
Getting Even: "My feelings are hurt. No on e knows I'm around."
Leave Me Alone: "I've got us both fooled, teacher."
First Born Song: "I'm the tallest & the strongest, the oldest & the biggest"
Number One: "Oh it's hard to be number one"
The Only Kid: "I'm the only kid in the family"
Brothers and Sisters: "I have an older sister. You have an older brother"
The Middle Guy: "What's the best part of a sandwich?"
Middle of a Large Family: "When there are lots of kids in your family"
The Youngest: "Heigh ho, look at me"

2 Sept '07

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wel een beetje suffige melodietjes maar het idee is leuk, R.

Anoniem zei

Erg leerzaam - heb er persoonlijk veel aan gehad.... ;)