MNEMONICS

Eerder las je hier over Luria en Shereshevskii. Shereshevskii maakte makkelijk mnemomics. Mnemonics zijn ezelsbruggetjes, vaak bestaande woorden, waarbij elke letter weer staat voor een ander woord. Zo zou je makkelijker je geheugen kunnen opfrissen.

.
Grappig om eens naar te kijken: de Medical Mnemonics. Zevariëren van anatomie tot diagnostiek en behandeling op velerlei vlak. Er zitten ook wat psychologische en/of psychiatrische tussen - en ook bijv neurologie. Ik vind de psychiatrische niet allemaal erg sterk hoor!
En
psychologie/gedragswetenschappen. Ze vragen je om je eigen mnemomics ook in te sturen.
.
Zelf kan ik als ik studeer nooit zo goed uit de voeten met ezelsbruggetjes. Ik heb een andere manier van de stof tot me nemen, weet ik.
.
Er is 1 Mnemonic die ik wel graag aan studenten leer. Bij de organisch psychiatrische stoornis. Daarover schreef ik afgelopen week - bij het delirium.
.
Maar er zijn veel studenten die er wel van houden. Het is behoorlijk lastig een goede te maken. Mocht je een inventieve hebben, laat me weten!
.
Foto: Verrazano-Narrows Bridge NY.
.
Mrt '10

Geen opmerkingen: