GROVER IN PANIC

Rond de Klaas-dagen bleek uit onderzoek dat gewelddadige videogames bij kinderen geen agressie zou veroorzaken. Eerder kwam uit een andere studie naar voren dat gewelddadige TV programma's de kinderen wèl agressiever maakten. Educatieve programma’s als Sesamstraat bleken geen agressie op te wekken. Sesamstraat … diverse scènes ("... ik heb zo’n dorst, Bert..."), heb ik als kind eindeloos gezien, en vind ik nog steeds leuk. Deze kende ik nog niet (voor zover 'ie daadwerkelijk is uitgezonden): Grover legt uit hoe een paniekaanval wordt ervaren in 'Nine Ways to Simulate the Sensation of Panic'. Echt een paniekstoornis hebben is overigens geen grapje. Als je er meer over wilt lezen, kan je hier de folder van de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie downloaden.
Eerder over filmpjes: Pinky & the Brain describe the Human Brain.
En
Neurons: to see them = to love them!

... en wbt Grover ... ik zei het al eerder:
Grover is een goeie = mooie vent (zie aantrekkingskracht) !)

8 jan '08

Geen opmerkingen: