FACIAL EXPRESSION TEST

Een testje (gebaseerd op de interactieve 'Micro Expression Training Tool' van Prof Ekman, UCMS, San Francisco) om te kijken of je in staat bent emoties achter gelaatsuitdrukkingen goed in te schatten. Voor je zie je een gezicht. Dit gezicht verandert kort en snel van expressie. Klik de emotie aan die je hebt geobserveerd. Als je nogmaals op de nummerknop drukt, houd je de gezichtsuitdrukking langer vast. Als je het verkeerde antwoord gaf, kun je een alternatief kiezen. Ik vind 'm vrij lastig!

1 Sept '07

10 opmerkingen:

Anoniem zei

= MOEILIJK!!!!!!

Anoniem zei

mmm, toch 8 van de 10 goed, is best redelijk toch? wel leuke test!

Anoniem zei

... zeker een vrouw (girlpower)?

Anoniem zei

Ben erg benieuwd hoe deze test is.
Heeft iemand hem?
Of weet iemand waar ik deze in Nederland kan kopen?

Ik kom vaak in Leiden. Dus als ik het een keer zou kunne proberen : )

MG zei

Hoi Xavier!
Je kan hem on-line proberen. Ik heb de website aan m'n weblog gelinkt (als je ziet dat er iets op m'n weblog onderstreept is, dan zit er als het goed is altijd een link naar extra info aan vast). Als je bij het stukje op 'Testje' klikt (wat onderstreept staat), dan kom je op de website waar de test staat en kan je hem meteen doen. Lukt het?? Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Anoniem zei

Beste MG,

Bedankt voor je reactie, ik had het streepje(link) volkomen over het hoofd gezien. Echter had ik wel 9 van de 10 gezichten goed :)

Studeer Architectuur dus ben vooral vanuit persoonlijke drijfveren zeer geïnteresseerd in dit soort dingen.
Ik geloof dat we ook wel zonder kunnen, maar hier beter in worden kan alleen in je voordeel werken denk ik.

Heb net van Frans de Waal - De Aap in ons en de Aap en de Filosoof gelezen. Ga nu bezig met Phd of Persuasion, Body Allan Peace - Language, Paul Ekman- Emotions revealed. Ontdekte vorige week spiegel neuronen (mooie noorderlicht docu’s)

Dat ik 9 van de 10 goed had komt denk ik doordat ik zelf SETT heb en een hiermee paar keer geoefend. Helaas kan ik METT niet vinden en om deze i.c.m. SETT op Paul Ekman’s site voor over de 100$ te kopen gaat me voor nu, als student, iets te ver.

Heeft u nog een goede tip van boeken of iets dergelijks?

Unknown zei

BTW iemand interesse in het delen van kosten e.d. bij aanschaf van Interactive/Self-Administered training METT/SETT Hybrid
Totaal +/- 115$ = 80€

MG zei

Hi Xavier - ik denk dat architectuur heel veel met psychologie te maken heeft! Los van wie ontwerpt, voor wie en het doel, ook de vormgeving en de boodschap daarachter! Superinteressant vind ik! Architecten / ontwerpers en hun visies en filosofieen! Zie ook bijv. http://psych-leiden.blogspot.com/2007/07/le-corbusier.html
Wbt testjes, ik let er wel op wat ik op internet vind, bijv berichtte ik eerder over : http://psych-leiden.blogspot.com/2007/09/heb-jij-vooroordelen.html
http://psych-leiden.blogspot.com/2007/08/what-women-want-ii-softies.html
Boeken ... moeilijk, hangt ervanaf wat specifiek het onderwerp zou moeten zijn. Vind ik lastig om tip te geven. Boek van Nancy Andreassen 'Schitterend Nieuw Brein', bijv?
Misschien hebben anderen goede tips?

Anoniem zei

Wat ik erg interessant vind is de scheiding tussen cultuur en biologie.
Waar begint het een of het ander en waar eindigt het…

Dean Simonton* zei in de noorderlicht docu: ‘Bonobo-bo - Op zoek naar de evolutie van menselijk gedrag - afl. Bent u ook nooit puber geweest: ‘
dat menselijke evolutie uniek is doordat het een product is van twee losse evolutie processen.
1) Biologische evolutie
2) Culturele evolutie

Dit beschrijft hij in de context van de puberteit, een tijd in je leven dat zich kenmerkt met risico en noviteit zoekend gedrag en dus een van de dragers is van culturele verandering.

Helaas schrijft deze man over Genius (genieën) , creativity, and leadership, Greatness: Who makes history and why. Creativity in science: Chance, logic, genius, and zeitgeist.

Ben meer opzoek naar iets wat specifieker ingaat op Cultuur en Biologie. Geen sub hoofdstukjes of hap snap teksten binnen een boek.
Enige tips?

Anoniem zei

Moeilijk, ja!
Verder: mooie en interessante blog.
Chapeau, Manon!
(Henja)